Holdningskampanje med DNB - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS
  • https://www.facebook.com/HolmestrandVideregaendeSkole?fref=ts

 

  • 04. jun. 2014
  • 29. jan. 2017

Holdningskampanje med DNB

Det blir ofte litt høyere puls i skolehverdagen når næringslivet er koblet på skoleoppgaver. Det var intet unntak da DNB ble med da 2MKAB skulle lage holdningskampanjer den 26.-28.mai.

Kristin Finsal og Hanne Solli fra DNB møtte elevene i 2MKAB for første gang mandag 26.mai, da de hadde en kickoff med elevene. Her ble personlig økonomi et viktig tema. Hvordan nå drømmene sine? Hvordan kunne kjøpe egen bil på 18-årsdagen? Hvordan få råd til eget hus? Hvordan kan en telefonregning på 600 kroner ende opp med å bli en regning på 6000 kroner? Hvor mye penger går med til kantinemat i året? Enn snus?

Etter kick-offen skulle elevene i gang med å lage en holdningskampanje for DNB, der budskapet dreide seg om at ungdom snart skal stå på egne ben økonomisk. Hva er lurt å gjøre, og hvordan kan DNB hjelpe til med å gi ungdom en større mulighet til å realisere drømmene sine?

Etter inspirasjonsforedraget fra DNB skulle elevene i gang med idemyldring, skissearbeid, fotografering/illustrering og ferdigproduksjon av holdningskampanjene før DNB kom tilbake som jury to dager senere. Med seg hadde de det eksterne jurymedlemmet Sigurd Gran fra Plapre reklamebyrå.

Sammen valgte juryen ut det som de anså som de fem beste plakatene. Disse skulle så bli presentert av skaperne slik at juryen kunne få en ny og bedre forståelse for plakaten. Basert på presentasjonene og plakatene, fikk juryen den vanskelige oppgaven med å fordele 1., 2. og 3.plass.

Til slutt ble juryen enige om at Felix Nordtømme i 2MKA vant 1.plass, foran henholdsvis Silje Hestnes og Fanny Skaug på 2. og 3. plass. Gratulerer til dere alle!

Vinnerne fikk treningstøy fra DNB og plakatene vil bli hengt opp i banken.

 

Vinnerplakaten, øverst i saken, er laget av Felix Nordtømme, 2MKA. Juryen fremhevet at plakaten var morsom, hadde flere lag i kommunikasjonen og at plakaten fremsto ryddig. Plakaten evner å tydeliggjøre et problem, for så å la oppdragsgiver være løsningen på problemet.

 

Se også Jarlsberg avis sin dekning av saken her.