Telefonproblemer - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS
  • http://www.facebook.com/Melsom.vgs

 

Telefontrøbbel på Melsom

Flere opplever problemer med å komme gjennom på telefon til Melsom. IKT-avdelingen jobber med saken og håper på en snarlig løsning.

Alle som jobber eller ferdes innendørs på Melsom med mobiltelefon har merket at det i disse dager er svake signaler og tildels vanskelig å få dekning. Sentralbordet på Melsom er dessverre også basert på mobiltelefonkommunikasjon.

IKT ansvarlig for Melsom vgs, Audun Sivertsen, forteller at årsaken til problemene er vanskelig å lokalisere fordi det er flere faktorer som er endret i den perioden problemene har oppstått:
Telenor, som leverer nettet vi bruker til telefoni holder i disse dager på å bygge ut nettet sitt og setter opp nye antenner og sendere mange steder.Dette skal bl.a bli 4G dekning (mye raskere data hastighet). Basestasjonen på Konåsen over Melsom ble oppgradert nylig og dette kan ha gitt uheldige utslag for dekningen på Melsom.Det er dessverre en del andre i Vestfold som også opplever at dekningen der de bor er blitt dårligere i det siste.

Samtidig er bygningsmassen pusset opp med nye vinduer, nytt tak og ekstra isolasjon på alle yttervegger. Dette kan også påvirke signalstyrken innendørs.
Vi er i tett dialog med både Telenor og uavhengige aktører for å måle signalstyrke og finne frem til de beste tiltakene for å rette på problemet.
IKT avdelingen beklager at tilbudet i dag er for dårlig og gjør det vi kan for å få våre leverandører til å levere et bedre produkt.
Når du ikke frem på telefon, er epost et alternativ: skriv til  melsom.vgs(at)vfk.no for å nå sentralbordet. Det er helt greit å sende oss en epost og be om at vi ringer deg opp, men skriv gjerne hva det gjelder og hvem du vil snakke med.