Servicedesk IKT - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS
  • http://www.facebook.com/Melsom.vgs
  • 05. aug. 2013
  • 25. jan. 2017
  • Utdanning

Servicedesk IKT

Når er Servicedesk åpen?

Du finner åpningstider for din skole via lenken "mer kontaktinformasjon"

Jeg har skadet maskinen til skolen, hva må jeg betale?

Egenandelene faktureres i ettertid av skolenes økonomiavdeling. Servicedesk IKT tar ikke kontant betaling.
Ved enkelte skoler kan du betale med kort i resepsjonen og vise kvittering på Servicedesk IKT

300kr

  • Mindre skader på kabinett
  • Tastatur

1000kr

  • Knust skjerm
  • Større skade på kabinett
  • Vannskade o.l
  • Stjålet PC

Ved hærverk på PC-en som er skolens eiendom vil du bli stilt økonomisk ansvarlig for erstatning av PC-en. For gyldig garanti ved reparasjon skal PC-en alltid fraktes i sekken/trekk som følger med maskinen!

Hvor lang tid tar det å reparere maskinen min?

Reparasjonstider gjelder mandag til fredag ved innmelding før klokken 12:00. Ved stor pågang på servicedesk og vår leverandør, kan enkelte reparasjoner ta inntil 10 virkedager. Vi beklager problemene dette måtte medføre. Du vil kunne låne en maskin så lenge du har en pc inne til reparasjon hos oss.

Inntil 3 Virkedager

  • Reinstallasjon av operativsystem og programvare / Tanking
  • Nytt batteri
  • Ny lader
  • Defekt tastatur eller manglende taster

Inntil 5 Virkedager

  • Defekt skjerm
  • Knust skjerm
  • Defekt harddisk
  • Defekt hovedkort
  • Skader på kabinett

Inntil 10 Virkedager

  • Større skader på maskin
  • Tyveri/Tap av maskin
    • Gjelder fra vi mottar kopi av politianmeldelse

Kan jeg installere programvare på maskinen?

Illustrasjon (ikon) programvarekatalogen PC-en har del programvare installert på forhånd, de viktigste som trengs for ditt bruk. I tillegg kan du selv legge til andre programmer som er forhåndsgodkjent. Du kan installere programmer via programvaresenter som ligger på skrivebordet ditt. 


Kan dere hjelpe meg med min privat-PC/Mac?

Vi supporterer ikke private PC-er. Elkjøp, Expert, Komplett, e.l. utfører service på datamaskiner for privatpersoner. Ved enkelte av fylkeskommunens virksomheter benytter elevene private maskiner.  Her er Servicedesk IKT er behjelpelige med installasjon av skolerelatert programvare.

Hvordan kan jeg sjekke om maskinen min er ferdig reparert?

Klikk på lenken "Sjekk status" og skriv inn brukernavnet du benytter når du logger inn på datamaskinen din.