Stort besøk til Re - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS
  • 18. jun. 2015
  • 25. okt. 2016

Teori og praksis hånd i hånd

Departementet og direktoratet så til Re

Skolen fikk besøk av kunnskapsdepartementet og utdanningsdirektoratet onsdag denne uken. 

Under besøket var det fokus på yrkesfag, og temaet var programfaglærere som underviser i både programfag og fellesfag som norsk og matte.

I  en periode  har skolen lagt vekt på at programfaglærere også bør undervise i fellesfag, slik at teori-kunnskap og praksis kan knyttes sammen.  Denne organiseringen av lærernes undervisningsfag  har bedre læring som mål – og at flest mulig elever gjennomfører og består sin opplæring. 

De besøkende fikk en innføring i hvordan skolen legger til rette for å nå målene.

Under rektors orientering ble blant annet følgende satsingsområder lagt fram:

  • Skolens verdigrunnlag
  • Tett på  - å møte eleven der eleven er
  • Finne løsninger for den enkelte elev
  • Trivsel og læringsutvikling
  • Frafallsforebyggende arbeid
  • Systematisk arbeid i klassen mot den enkelte elev
  • Samarbeid mellom elev, kontaktlærer, elevtjenesten og foresatte. 

Rektor orienterte også om skolens øvrige opplæringstilbud.

Bildet øverst fra venstre: Cecilie Langklep Bjørnøy – rektor, Camilla Reidunsdatter Andreassen – studierektor helse- og oppvekst, Kåre Simonsen- studierektor Bygg- og anleggsteknikk, Karin Fonn- kunnskapsdepartementet, Dagfinn Hertzberg- kunnskapsdepartementet, Hafsa Nadeem – utdanningsdirektoratet, Vidar Lysell- rådgiver,  Tone Haakenstad- lærer på helse- og oppvekstfag, Siv Iren Mathisen, lærer på helse- og oppvekstfag

Tekst og foto: Stine Andresen