9. Organisering og framdrift - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS
  • http://twitter.com/vestfoldfylke https://www.facebook.com/vestfoldfylkeskommune http://plus.google.com
  • 27. mar. 2014
  • 27. mar. 2014
  • Næring

9. Organisering og framdrift

9.1 Aktørene som forventes å bidra:

  • Kommunene i Vestfold
  • Fylkeskommunen
  • Statlige myndigheter og virksomheter som berøres
  • Høgskolen i Vestfold (fra 2014: Høgskolen i Buskerud og Vestfold)
  • Innovasjon Norge, Norges Forskningsråd, SIVA
  • NHO, LO, Vestfold Bondelag, lokale næringsforeninger, øvrige organiserte næringslivsinteresser
  • VRI Vestfold, NCE MNT, Arena Vann, Ungt Entreprenørskap Vestfold, START i Vestfold, Nettverksbanken Vestfold, Connect Østlandet
  • Finansnæringen
  • Andre næringsaktører, selskaper og relevante enkeltpersoner, med særlige muligheter til å gi sine bidrag
  • Massemediene i Vestfold

9.2 Organisering:

  • Styringsgruppe
  • Fylkesutvalget
  • Prosjektansvar
  • Fylkesrådmannen
  • Ekstern forankringsgruppe
  • Verdiskaping Vestfold
  • Prosjektledelse
  • Rådgiver Magnar Simensen
  • Faglig referansegruppe

Det etableres en faglig, ekstern referanse-/støttegruppe til å følge prosessen

  • 1 rådmann
  • 2 kommunale næringssjefer/-rådgivere
  • 1 fra Fylkesmannen
  • 1 hver fra NHO, LO og felles fra næringsforeningene
  • 1 hver fra Innovasjon Norge, Forskningsrådet og SIVA
  • 1 – 2 fra Høgskolen i Vestfold

Øvrig organisering

Det kan være aktuelt å opprette egne faggrupper i forbindelse med utarbeiding av ny kunnskap.
I tillegg vil eksisterende arenaer bli brukt i det omfang aktørene finner nødvendig/mulig, slik som KS torsdagsmøter, KS rådmannsutvalg, KS fylkesmøte, NHO næringskonferanse, NHO årsmøte, næringsforeningenes egne møter, uformell arena for kommunale næringssjefer/-kontakter.

9.3 Medvirkning

I kunnskaps- og forankringsprosessen legges det opp til betydelig møteaktivitet

  • Større, åpne konferanser for informasjon, innspill og drøfting
  • Egne møter etter invitasjon fra medvirkende aktører som kommuner, statlige etater, næringslivets organisasjoner
  • Faglige workshops der også ekstern fagekspertise trekkes inn for å bistå

Det legges opp til stor grad av kommunikasjon så vel via egne nettsider som via eksterne massemedia, basert på egen kommunikasjonsstrategi for planarbeidet.

9.4 Framdrift

  • Forslag til planprogram på høring til 20. september.
  • Vedtatt planprogram Fylkestinget 7. november.
  • Forslag til plan. 1. gangs behandling – nov./des. 2014
  • Høringsperiode ut februar 2015.
  • Endelig vedtak april 2015.