Lærerikt om reiselivet - Vestfold fylkeskommune '
Hopp til innhold Hopp til meny
  • Del
  • Google+
  • RSS

 

  • Foto: Lisbeth Andreassen og Mathilde Caspara Eikodd
  • 13. mai. 2015
  • 22. jun. 2015

Lærerikt om reiselivet

Verdifull læring for reiselivsklassen på Hurtigruta.

– Denne turen var veldig relevant for linja vår og de kompetansemålene vi har i reiseliv. På Hurtigruta fikk vi virkelig oppleve et helhetlig reiselivsprodukt, sier Mathilde Caspara Eikodd og Vegard Sandvik i 2RLA.

Nylig tilbrakte Mathilde, Vegard og resten av reiselivsklassen seks dager på strekningen Bergen – Svolvær – Tromsø. For observante elever ble alt fra sikkerhet og hygiene til salgsmiljø og service nøye vurdert.

– På Hurtigruta er det service hvor enn en går – det er bare å følge med. Siden dette er pensumet vårt, er vi nok ekstra observante og tar til oss alt.

– Hva mener dere kjennetegner god service?

– Det er at en er oppmerksom, hyggelig og alltid gir det lille ekstra. En merker fort at de på Hurtigruta er opptatt av kvalitet og at de ansatte virkelig interesserer seg for jobben, forteller Vegard.

Etter seks intense og innholdsrike dager med både faglig påfyll og nye bekjentskaper i Svolvær, skal det nå skrives både logg og rapport som skal karaktersettes.

– Rapporten skal skrives basert på observasjoner og intervjuer om bord. Det har blitt mange arbeidsøkter underveis og det er ingen tvil om vi lærer veldig mye mer når vi er tilstede og observerer. Her fikk vi oppleve alt på ett sted, avslutter Mathilde Caspara Eikodd og Vegard Sandvik.

Bilde fra Hurtigruta

Bilde fra Hurtigruta

Bilde fra Hurtigruta

Bilde fra Hurtigruta

Bilde fra Hurtigruta

Bilde fra Hurtigruta